وبلاگ

تتر چیست ؟

تتر چیست ؟

تتر چیست ؟

تتر یا USDT چیست ؟

تتر با نام  ریل کوین در جولای ۲۰۱۴ به بازار معرفی شد، و در نوامبر ۲۰۱۴ با نام تتر شناخته‌ شد.7 ماه بعد مبادلات این ارز آغاز شد. این ارز دیجیتال در زمان راه‌اندازی بر پایه بلاکچین بیت‌کوین بود، اما اکنون از پروتکل‌های Omni، اتریوم، سولانا، ترون، آلگورند، EOS، پالیگان، بی‌ان‌بی چین، اوالانچ و بیتکوین کش برای صدور خود استفاده می‌کند.

تتر یا USDT یک ارز دیجیتال با ثبات است که میزان ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا است. یعنی هر یک تتر، معادل با یک دلار آمریکا است. شما برای خرید و فروش این ارزهای دیجیتال می‌توانید از روش‌های متفاوتی استفاده کنید.

این ارز دیجیتال همچون ده ها ارز دیجیتال با ثبات دیگر در بازار های ارز دیجیتال کار می کند. ارزهای دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین (stable coin) دارای پشتوانه کالا و دارایی های دیگر هستند. قیمت این ارزها همیشه به ارزش دارایی های پشتوانه بستگی دارد و با آنها بالا و پایین می رود. علاوه بر تتر، ارزهای باثبات بسیاری در بازار وجود دارد ولی در حال حاضر قدرتمندترین آنها تتر است.

تتر با قیمت ثابتش در مقابل نوسانات شدید بازار از شما محافظت می کند. با استفاده از تتر می توانید به صورت دیجیتالی دلار خود را منتقل کنید.همچنین از تتر به عنوان یه روش ذخیره و به عنوان ارز مبادله استفاده می شود چون خلاف ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم که نوسانات کسترده ای دارند، دارای ثبات است.

تتر به عنوان یک پل ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات عمل می‌کند این ثبات به سرمایه‌ گذاران امکان می‌دهد که دارایی دیجیتالی که شباهت زیادی به ارز فیات دارد را در اختیار داشته باشند و همچنان بتوانند با آن سایر کوین‌های ارزشمند را معامله کنند.

تتر، دارایی دیجیتالی با نوسان کم است که معامله‌گران بسیاری از آن برای جابه‌جایی بین ارزهای دیجیتال مختلف یا تبدیل سرمایه‌ گذاری‌های خود به ارز فیات استفاده می‌کنند. از طرف دیگر انتقادها پیرامون ذخایر و شفافیت تتر، باعث ایجاد نگرانی برای سرمایه‌گذاران است.

هدف تتر، ارائه ثبات در بازار بی‌ثبات کریپتو است و امنیت آن به عنوان یک سرمایه‌ گذاری متمرکز، تحت تاثیر مدیریت ذخایر پشتوانه تتر، نقدینگی و شرایط بازار است. این‌ موارد مورد توجه قانون‌گذارها خواهد بود که بعد از فروپاشی TerraUSD تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام گرفته است.

همچنین تمامی اطلاعات و داده هایی که به ارزهای پشتوانه تتر مربوط می باشند به طور زنده قابل پیگیری و مشاهده هستند.

 

نحوه خرید تتر با روش‌های متفاوت

موارد استفاده تتر ؟

  • تتر ابزار مورد علاقه معامله‌گرانی است که می‌خواهند به سرعت و به طور کارآمد به ارزهای دیجیتال مختلف وارد و از آن خارج شوند. ارزش پایدار تتر همانند پناهگاهی امن در طول دوره‌های نوسانات بالا به معامله‌گران اجازه می‌دهد، وجوه خود را از نوسانات حفظ کنند بدون اینکه از بازار کریپتو خارج شوند.
  •  اگر قیمت بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتال به سرعت در حال کاهش باشد، می‌توان با تبدیل آن به تتر از کاهش ارزش آن جلوگیری کرد و همچنان در بازار کریپتو باقی ماند.
  •  برخی از پلتفرم‌ها و کیف پول‌های کریپتو، حساب دارای بهره برای استیبل کوین‌هایی مانند تتر ارائه می‌کنند. کاربران از این طریق می‌توانند بازده دارایی بیشتری از بازده حساب‌های پس انداز سنتی داشته باشند.
  •  با استفاده از تتر می‌توان وجوه خود را خیلی سریع بین صرافی‌ها جابه‌جا کرد. همچنین از آن برای آربیتراژ بین کوین‌های مختلف و کسب سود از نوسان آنها استفاده می‌شود.
  • پرداخت از طریق روش‌های مالی سنتی، گران و زمان‌بر است. تتر راه حلی با کارمزد کمتر و نقل و انتقال سریعتر حواله‌های برون مرزی ارائه می‌کند. همچنین تعداد فزاینده‌ای از بازرگانان و ارائه دهندگان خدمات، روش پرداخت تتری را می‌پذیرند که این به ویژه برای پرداخت‌های بین المللی مفید است.
  •  با استفاده از USDT می‌توان جفت ارزهای دیجیتالی مانند BTC/USDT را در صرافی‌های متمرکز معامله کرد.

مزایا خرید تتر :

  • تتر توانایی انجام تراکنش‌ها با سرعت بالایی را داراست. این ویژگی برای افرادی که قصد استفاده از فرصت‌های آربیتراژ در بازار رمزارزها را دارند، بسیار حیاتی است.
  •  تتر دارای یک قیمت ثابت است و تحت تأثیر نوسانات بازار رمزارزها قرار نمی‌گیرد.
  •  هزینه‌های مرتبط با تراکنش‌های تتر به طور معمول بسیار پایین است.
  •  تتر با داشتن پشتوانه از دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، که به این ارز اعتبار می‌بخشد.
  • تبدیل تتر به پول نقد به راحتی امکان‌پذیر است.
  • حفظ ثبات ارزش در مقابل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال
  • تسهیل معاملات فوری با استفاده از ارز دیجیتال با ارزش پایدار
  • امکان استفاده به عنوان وسیله پرداخت در پلتفرم های آنلاین و فروشگاه ها
  • دسترسی آسان و سریع به معاملات بین المللی بدون نیاز به تبدیل ارزهای فیات
  • پشتیبانی گسترده در صرافی های ارز دیجیتال و کیف پول ها

معایب خرید تتر :

  • ممکن است دستکاری در عرضه تتر بر روی قیمت‌های دیگر رمزارزها تأثیر بگذارد.
  • اگر روزی تتر دیگر توسط دلار آمریکا پشتیبانی نشود، این موضوع سوالاتی در مورد پایداری این ارز مطرح می‌کند.

تفاوت تتر و دلار آمریکا

تفاوت اساسی تتر و دلار آمریکا در ساختار و عملکرد آنهاست. دلار (USD) شکل سنتی پول رایج آمریکاست که توسط دولت مرکزی آمریکا منتشر می‌شود. در حالی که، تتر (USDT) یک دارایی دیجیتال است که به ارزش دلار آمریکا پیوند خورده است و توسط یک شرکت خصوصی منتشر می‌شود. همچنین تتر را دلار دیجیتال می‌نامند زیرا شرکت منتشر کننده تتر ادعا می‌کند هر تتر قابل بازخرید به دلار آمریکاست. در واقع تتر نماینده ارز فیات دلار در دنیای مالی کریپتو است.

تتر (Tether) به عنوان یکی از ارزهای پایدار (Stablecoin) در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می شود که همواره برابر با یک دلار آمریکا ارزش دارد. این ارز به ویژه در بین سرمایه گذارانی که به دنبال حفظ ارزش سرمایه های خود هستند، محبوبیت زیادی دارد. خرید تتر، خرید بیت کوین و خرید اتریوم از جمله راه هایی هستند که کاربران می توانند با استفاده از آن ها، سرمایه خود را در برابر نوسانات شدید بازار محافظت کنند.

امیدواریم این مقاله به شما اطلاعات مفیدی در خصوص تتر و نیز درک بهتری از این ارز برای سرمایه‌گذاران در دنیای دیجیتال اراِئه دهد. هرچند باید به مسائلی همچون نوسانات بازار و عوامل مختلفی که ممکن است بر تحولات بازار تأثیر بگذارند، توجه داشته باشید. به همین دلیل، تحقیق کامل و اطلاعات دقیق از وضعیت ارزهای دیجیتال ضروری است. اگر دانش کافی ندارید، بهتر است به متخصصان مالی و بازار ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *